Šta je biznis model kanvas?
Biznis model kanvas predstavlja jednostrani dokument koji obuhvata sve važne karakteristike i buduće planove za razvoj kompanije.
Kanvas se sastoji od devet segmenata predstavljenih na jednom listu papira i cilj je da se popunjava kratkim, ali vrlo preciznim sadržajem. Ključni segmenti kanvas biznis modela su sledeći:
- Propozicija vrednosti je ona vrednost koju vaš proizvod kreira za korisnika.
- Ključni partneri podrazumevaju se sva lica koja na značajan način utiču na poslovanje vašeg startapa.
- Tržišni segment treba da odgovori na pitanja kao što su “ Za koga vaš proizvod kreira vrednost?” , “Ko je vaša najznačajnija grupa korisnika?” ,”Ko su idealni korisnici vašeg proizvoda?”
- Ključne aktivnosti bi trebalo da objasne koje su najznačajnije aktivnosti koje obavljate kako bi isporučili vrednost vašim korisnicima.
- Ključni resursi podrazumevaju sve one značajne resurse koji su vam potrebni za uspešan razvoj vašeg startapa.
- Kod odnosa sa kupcima potrebno je da razumete i odlučite kakve ćete odnose graditi sa kupcima i na koji način ćete stupati u kontakt sa njima.
- Kanali prodaje i komunikacije su bitni kako bi isporučili vrednost svojim korisnicima, koji mogu pripadati različitim segmentima.
- Struktura prihoda opisuje način na koji vaš startap ostvaruje prihode.
- Struktura rashoda obuhvata sve troškove koje pravi vaše poslovanje.