Način određivanja valuacije bez prethodnih prihoda?
“Scorecard” metod ima fokus na ključnim determinantama vrednosti startapa bez prihoda. Metodologija podrazumeva sledeće korake:
- Izračunati prosek (medijanu) “pre-money” vrednovanja startap kompanija koje ne ostvaruju prihode u regionu i koje posluju u sektoru ciljnog startapa,
- Dodela pondera ključnim izvorima vrednosti ciljanog startapa koristeći sledeću metriku:
Kriterijum Ponder Snaga menadžment tima Do 35% Skalabilnost Do 30% Proizvod/tehnologija Do 20% Konkurentno okruženje Do 15% Marketing, kanali prodaje, partnerstva Do 15% Potreba za dodatnim investicijama Do 10% Ostalo Do 5% - Dodela faktora izvorima vrednosti upoređujući ih sa drugim finansiranim startapima (npr. ukoliko ciljani startap ima iskusniji tim za 50% u odnosu na
startap koji je finansiran, dodeljuje se faktor 1,5) - Poslednji korak je izračunavanje proizvoda faktora pomnoženih sa prosečnom vrednosti (pre investicije –”pre-money”) iz prvog koraka
Primere za ovo pitanje možete pronaći na linku OVDE.