Način određivanja valuacije bez prethodnih prihoda?

“Scorecard” metod ima fokus na ključnim determinantama vrednosti startapa bez prihoda. Metodologija podrazumeva sledeće korake:

  1. Izračunati prosek (medijanu) “pre-money” vrednovanja startap kompanija koje ne ostvaruju prihode u regionu i koje posluju u sektoru ciljnog startapa,
  2. Dodela pondera ključnim izvorima vrednosti ciljanog startapa koristeći sledeću metriku:
    Kriterijum Ponder
    Snaga menadžment tima Do 35%
    Skalabilnost Do 30%
    Proizvod/tehnologija Do 20%
    Konkurentno okruženje Do 15%
    Marketing, kanali prodaje, partnerstva Do 15%
    Potreba za dodatnim investicijama Do 10%
    Ostalo Do 5%
  3. Dodela faktora izvorima vrednosti upoređujući ih sa drugim finansiranim startapima (npr. ukoliko ciljani startap ima iskusniji tim za 50% u odnosu na
    startap koji je finansiran, dodeljuje se faktor 1,5)
  4. Poslednji korak je izračunavanje proizvoda faktora pomnoženih sa prosečnom vrednosti (pre investicije –”pre-money”) iz prvog koraka

Primere za ovo pitanje možete pronaći na linku OVDE.

Vrati se na kategoriju