Шта је бизнис модел канвас?
Бизнис модел канвас представља једнострани документ који обухвата све важне карактеристике и будуће планове за развој компаније.
Канвас се састоји од девет сегмената представљених на једном листу папира и циљ је да се попуњава кратким, али врло прецизним садржајем. Кључни сегменти канвас бизнис модела су следећи:
- Пропозиција вредности је она вредност коју ваш производ креира за корисника.
- Кључни партнери подразумевају се сва лица која на значајан начин утичу на пословање вашег стартапа.
- Тржишни сегмент треба да одговори на питања као што су “ За кога ваш производ креира вредност?” , “Ко је ваша најзначајнија група корисника?” ,”Ко су идеални корисници вашег производа?”
- Кључне активности би требало да објасне које су најзначајније активности које обављате како би испоручили вредност вашим корисницима.
- Кључни ресурси подразумевају све оне значајне ресурсе који су вам потребни за успешан развој вашег стартапа.
- Код односа са купцима потребно је да разумете и одлучите какве ћете односе градити са купцима и на који начин ћете ступати у контакт са њима.
- Канали продаје и комуникације су битни како би испоручили вредност својим корисницима, који могу припадати различитим сегментима.
- Структура прихода описује начин на који ваш стартап остварује приходе.
- Структура расхода обухвата све трошкове које прави ваше пословање.